سئو رایگان پیشرفته
آموزش سئو رایگان و مرحله به محله تا حرفه ای شدن
در این روش معمولا تمامی قوانین گوگل رعایت میشوند و اغلب در آن راههایی برای ترغیب و گاها گول زدن مخاطبان و کاربران وجود دارد. بسیاری از تبلیغها یا بسیاری از عنوانهایی که برای مطالب سایتها انتخاب میشوند، جزو سئو کلاه خاکستری قرار میگیرند. اگر از شبکه های اجتماعی خود استفاده میکنید میتوانید به راحتی وبسایت خود را بهینه و بهبود ببخشید. فقط کافیست به نکاتی که در این ویدیو آموزش سئو رایگان به شما گفتیم توجه کرده و آنها را رعایت کنید تا به بهترین شکل ممکن شاهد بهبود رتبههای وبسایت خود باشید. توصیه میشود که کلمه کلیدی اصلی خود را در عنوان صفحه قرار دهید به کار ببرید؛ چراکه کاربران در موتور جستجو آنها را سرچ میکنند و در نتیجه احتمال مشاهده و پیشنهاد مقالات شما بیشتر خواهد بود.
برای تست سرعت سایت بر اساس این معیارها میتوانید از google pagespeedinsight یا gtmetrix استفاده کنید. استفاده اشتباه و ناشیانه از فایل robots.txt میتواند خزش و ایندکس یک وبسایت را نابود کند. در ۲ مثال بالا در واقع ما یک صفحه مهم داریم با آدرس example.ir/title که با اضافه شدن پارامترهای فوق نیز تفاوت چندانی در محتوای صفحه بوجود نمیآید. برای کنونیکالسازی صفحات کافی است یک رل کنونیکال در تک تک صفحات سایتتان قرار داشته باشد. استفاده اشتباه از رل کنونیکال باعث میشود صفحات تکراری زیادی در سایت بوجود بیاید و بودجه خزش سایت با مشکل مواجه شود. بعد از اینکه نقشه سایتتان را با فرمت XML ساختید آن را در ابزار سرچ کنسول بارگذاری کنید.
با این وجود، گوگل ۲۰۰ فاکتور مختلف را برای رتبهبندی سایتها در نتایج جستجو در نظر میگیرد که رعایت آنها میتواند به بهبود رتبه سایت شما کمک شایانی کند. با وجود آگاهی ما از این 200 فاکتور باز هم هیچ چیز بهصورت دقیق و صد درصد در سئو وجود ندارد. حتی اگر شخصی تمام ۲۰۰ فاکتور را به خوبی بداند اما هیچ راهی وجود ندارد که بهصورت دقیق بتوان گفت هر کدام از این عوامل تا چه میزان در رتبهبندی سایتها تاثیر دارد. با این حال جای نگرانی وجود ندارد، زیرا همین دانش غیر صد درصدی از قوانین و فاکتورهای گوگل، برای رتبهبندی سایتها کافی است تا هر کارشناس سئو و فرد فعال در این حوزه بتواند سایت خود را به رتبه اول برساند. همانطور که این اتفاق افتاده و بسیاری از سایتها با انجام همین فاکتورها توانستند جایگاه نخست را از آن خود کنند. بدون شک، قرار دادن سایت در صفحه اول گوگل یک هدف مهم برای صاحبان وبسایتهاست.
در آموزش سئو داخلی سایت، عواملی مانند بهینهسازی محتوا، عنوانها، تگها و ساختار URL مورد بررسی قرار میگیرند. هدف اصلی در سئو داخلی، بهبود تجربه کاربری و افزایش مرتبط محتوا با کلمات کلیدی مورد نظر است. در آموزش سئو تکنیکال، به بهینهسازی جنبههای فنی وبسایت مانند سرعت بارگذاری صفحات، امنیت و سازگاری با دستگاههای مختلف پرداخته میشود. سئو خارجی نیز بر فعالیتهای خارج از وبسایت مانند لینکسازی و فعالیت در شبکههای اجتماعی تمرکز دارد تا اعتبار و محبوبیت وبسایت را افزایش دهد. آموزش تولید محتوا سئو برای وبسایت نیز از جمله مباحث مهم در سئو است که به شما در ایجاد محتوای با کیفیت، مرتبط و جذاب برای کاربران و موتورهای جستجو کمک میکند. در طی سالهای اخیر در رویکردهای سئو سایت، تغییرات زیادی ایجاد شده و ما مطمئن هستیم که این تغییرات در سال ۲۰۲۱ بسیار بیشتر بوده است.
البته در داکیومنتهای گوگل، فاکتورهای رتبه بندی به خوبی توضیح داده نشده و برای همین پیشنهاد میشود که برای بهبود رتبههای سایت خودتان، حتما در یگی از دورههای آموزش سئو حرفه ای شرکت کنید. همانطور که در بخش سئو چیست هم توضیح دادیم، سئو به یکسری مراحلی گفته میشود که میتواند رتبههای سایت شما را در موتورهای جستجو، بهبود ببخشد. برای همین بهتر است که یک درک کلی از موتور جستجو داشته باشیم تا بهتر بتوانیم مراحل سئو را درک کنیم. یکی از رایجترین سوالاتی که همیشه در بین افراد و در زمان تهیه دوره آموزش سئو و تولید محتوا به وجود میآید این است که پیش نیازهای یادگیری سئو چیست و برای اینکه شروع به یادگیری سئو کنند، به چیزی نیاز دارند. آیا باید علم اولیه در زمینه خاصی داشته باشند؟ باید حتما برنامه نویسی بلد باشند؟ و سوالاتی شبیه به این موارد.
اگر جستجو کنیم "مزایا شیر" یا "شیر کم چرب" نتایج مربوط به شیر نوشیدنی است. نکات، مطالب و تکنیک های مرتبط با هریک از بخش های ذکر شده، در ادامه به صورت مفصل توضیح داده خواهند شد. هرگز این اتفاق خوب رخ نمیدهد مگر اینکه شما در جلو چشمان مشتری خود باشید. ما برای اینکه اعتبار و ارزش یک نفر را بسنجیم، توجه میکنیم که اطرافیانش راجب او چه چیزهایی میگویند و همچنین توجه می کنیم این فرد از نظر دور و اطرافیانش چطور آدمی است. به جای این که مدام یک کلمه را در متن تکرار کنید می توانید از این کلمات بهره بگیرید. به عنوان مثال معمولا برای قسمت نتیجه گیری مطالب از تگهای H4 تا H6 استفاده میشود.
همه میدانیم که گوگل هر چند وقت یکبار بروزرسانی جدیدی را منتشر میکند و همه را تحت تاثیر این اتفاق قرار میدهد. برای این که بتوانید سئوی خود را بهبود بخشیده و از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کنید، باید از بروزرسانیهای گوگل پیش از انتشار مطلع باشید. معمولاً جامعه جهانی سئو پیش از انتشار آپدیتها از این موضوع خبردار شده و از کارکنان گوگل در این مورد سوال میکنند. شگفتآور است که کورسرا همچنان دورههایی از بهترین دانشگاهها را بهصورت رایگان ارائه میدهد. از جمله، دوره مقدمهای بر بهینهسازی موتورهای جستوجو از دانشگاه کالیفرنیا، دیویس.
در این دورهها، شما میتوانید مراحل یادگیری سئو مقدماتی و حرفه ای را به خوبی و به طور کامل بگذرانید و درواقع نیازی هم نیست که اطلاعاتی از قبل درباره حوزههای دیجیتال مارکتنیگ و سئو داشته باشید. در سئو به فرآیند کسب بک لینک جدید به عنوان لینک بیلدینگ اشاره می کنیم و همانطور که بسیاری اذعان می کنند، می تواند یک فعالیت چالش برانگیز باشد. ایجاد لینک، اگر می خواهید آن را به خوبی انجام دهید، نیاز به خلاقیت، تفکر استراتژیک و صبر دارد. برای ایجاد لینک های با کیفیت، باید یک استراتژی لینک سازی ایجاد کنید و این کار کوچکی نیست. نقشه سایت یک فایل ساده است که تمام URLهای سایت شما را فهرست می کند.
هنگامی که کلمه کلیدی را برای صفحه خود در نظر میگیرید، گوگل باید متوجه شود که آیا محتوا نوشته شده مرتبط با کلمه کلیدی است یا خیر. ازاین رو خزندههای گوگل ابتدا به دنبال آنها بوده و اگر در ابتدای عنوان با کلمه کلیدی روبه رو شوند، یک پوئن مثبت برای سایتان در نظر میگیرند. برای کامل کردن این بخش از آموزش سئو، میتوان به چند پیشنهاد دیگر نیز در روند یافتن کیورد اشاره کرد. از جمله میتوان به یافتن کیوردگپها، یافتن کیوردهای سایت رقبا، یافتن عبارات پرسشی مرتبط به حوزه کاری شما اشاره نمود. استراتژی محتوا پلنی است که از تولید محتوا در همه انواع ان یعنی متنی، صوتی و بصری برای رسیدن به اهداف تجاری، افزایش نرخ تبدیل و فروش استفاده میکند. به نحوی که خواننده را در نهایت به انتهای قیف (خرید یا اقدام مدنظر شما) سوق میدهد.
این پروتکل اطلاعات را به صورت رمزگذاری شده انتقال میدهد، این بدان معناست که هرگونه اطلاعاتی که بین کاربر و وبسایت رد و بدل میشود، از دسترسیهای غیرمجاز محافظت میشود. در این گام، تمرکز بر روی توسعه مهارتهای تخصصی در حوزههای خاص سئو است. این مرحله برای درک عمیقتر نحوه تاثیرگذاری سئو در حوزههای مختلف و ایجاد استراتژیهای بهینهسازی موثر بسیار مهم است. در آموزش رایگان سئو لازم است که به نوع دیگری از روش اجرای سئو بپردازیم و آن کلاه خاکستری هست. ما در پروژه های خود برای انتخاب کلمه کلیدی مناسب برای سئو از یک سری فرمول و اطلاعات خاص استفاده می کنیم. ضمن اینکه با یک سری تکنیک سعی در انتخاب کلید واژه های کلیدی نیاز محور می کنیم.
فراموش نکنید که همیشه محتوای طولانیتر لزوماً محتوای بهتری نخواهد بود، حتی در برخی موارد محتوای طولانی، ارزشی برای کاربر ندارد. در مواردی نیز حتی محتوای کوتاه و مختصر توانسته رتبه بالاتری را نسبت به محتوای طولانی بهدست آورد. بدینترتیب اطلاعات کاملتر و با ارزش بیشتری را به خواننده انتقال دهد. پس از صحبتهای ابتدایی، باید گفت که یک بخش پیچیدهتری از سئو وجود دارد و همان چیزی است که ما در این مقاله به آن میپردازیم. بنابراین اگر میخواهید یک راهنمای جامع از سئوی پیشرفته و تخصصی را بهصورت رایگان دریافت کنید، با ما قدم به قدم در این مقاله همراه باشید.
ما برای بررسی مهم نکات سئو سایت، ابتدا به بررسی نکات کلیدی سئو داخلی سایت خواهیم پرداخت. مشخصا برای کسب رتبه اول در گوگل، بهترین و ابتدایی ترین راه، بهینه سازی صفحات داخلی سایت می باشد. یادگیری سئو نیازمند درک عمیق از نحوه عملکرد موتورهای جستجو و عوامل موثر بر رتبهبندی وبسایتها است. برای یادگیری سئو از کجا شروع کنیم؟ ابتدا با مفاهیم بنیادی این حوزه آشنا شوید. ساختار وب، الگوریتمهای رتبهبندی، و فاکتورهای موثر بر سئو از جمله مواردی هستند که باید به آنها تسلط پیدا کنید. رازهای سئو و متاتگها به عنوان کدهای مرموزی که متخصصان سئو با آنها کار میکنند به طور گستردهای با هم اشتباه گرفته میشوند.
جدول زمانی برای مشاهده نتایج سئو بسته به عوامل مختلفی از جمله رقابت پذیری صنعت شما، کیفیت وبسایت شما، میزان تلاش های بهینه سازی شما و ثبات استراتژی های دریافت آموزش سئو می تواند متفاوت باشد. به طور کلی، زمان می برد تا موتورهای جستجو سایت شما را بخزند و فهرست کنند و بهینه سازی های شما شناسایی و در رتبه بندی منعکس شود. این غیر معمول نیست که طی چند هفته یا چند ماه شاهد بهبودی باشید، اما نتایج قابل توجه ممکن است چند ماه تا یک سال طول بکشد. تجزیه و تحلیل عناصری مانند طول صفحه یا ساختار آن به ارزیابی کیفیت آن کمک می کند. بر اساس این اطلاعات، الگوریتم های جستجو می توانند پرس و جوی افراد را با صفحاتی که از نظر آن ها مرتبط تر هستند، مطابقت دهند.
امکان برگزاری ملاقات و نشست آنلاین هم وجود دارد و نباید از آن غافل شوید. تفاوت بین یک پایگاه دانش و یک وبلاگ چیست؟ این نوع سوالی است که سری به این بخش بزنید جوابش را میخواهید یافت. در Search Engine Roundtable، برخی از بزرگترین نامها و متخصصان سئو گزارشهای بهروزی از جدیدترین بهروزرسانیها و روندهای دنیای جستوجو ارائه میدهند. برای این که مطمئن شوید که طول هر کدام از تگ های عنوان و متا دیسکریپشن زیاد بلند نیست، از این ابزار استفاده کنید. البته لازم به ذکر است که این ابزار برای ما ایرانی ها فیلتر شده و باید با فیلترشکن وارد بشین. برای افرادی است که به غیر از دو فیلتر بالا میخواهند یک سری اطلاعات دقیق تر بدست بیاورند.
گوگل تمام فاکتورهایی را که برای رتبهبندی سایتها در نظر گرفته در راستای همین هدف میباشد. گوگل میخواهد بهترین نتیجه را به کاربر ارائه دهد، بنابراین کاملاً منطقی و طبیعی است که سایتهای با سرعت لود بالا که برای کاربر خوشایند است مورد توجه گوگل قرار گیرد. در مقابل نیز سایتهایی که سرعت مناسبی ندارند و حوصله کاربران سر میبرند، از طرف گوگل امتیاز منفی دریافت میکنند. فرض کنید که شما بهعنوان یک کاربر، دنبال مطلبی در مورد نحوه نظافت و مراقبت از سگ خانگی هستید. پس از جستجو متوجه میشوید که لینک یا نتیجه پنجم گوگل برایتان جذابتر است. بنابراین روی آن کلیک میکنید و سپس وارد سایت شده و از آنجا که این مقاله برای شما جالب است و پاسخ سوال شما را میدهد، چند دقیقه وقت خود را در سایت میگذرانید و این مقاله را میخوانید.
از سوی دیگر، یکی دیگر از اصول بهینه سازی و آموزش سئو سایت، آشنایی با اجزای سایت است. استراکچر یک سایت از بخشهای مختلفی مانند هدر، فوتر، بخش اصلی محتوا، تیتر اصلی و غیره تشکیل شده است. بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو به فرآیند افزایش کمی و کیفی ترافیک وب سایت از طریق نتایج سرچ رایگان و طبیعی در موتور های جستجو گفته میشود. به عبارت دیگر سئو سایت شامل ایجاد تغییرات در طراحی وب سایت و مطالب موجود در وب سایت است به گونه ای که سایت را برای موتورهای جستجو ارزشمندتر کند. با وجود اینکه الگوریتمهای گوگل خیلی پیشرفت کرده است، اما همچنان نمیتواند به خوبی یک محتوای تصویری را تشخیص دهد. بنابراین شما باید با استفاده از متن جایگزین به رباتهای گوگل کمک کنید تا بتوانند موضوع یک تصویر را درک کرده و آن را ایندکس کنند.
در صفحه نتایج جستجوی گوگل حتی دیده شده که ویدیوها به رتبه صفر که – در بالا به آن اشاره کردیم – دست پیدا کردند. دریافت آموزش سئو و یادگیری آن یک فرآیند مداوم است تا یک تلاش یکباره. چشم انداز دیجیتال به طور مداوم در حال تغییر است و موتورهای جستجو به طور منظم الگوریتم های خود را برای ارائه نتایج جستجوی بهتر به روز می کنند. این بدان معنی است که استراتژی های سئو باید به طور مداوم نظارت، تطبیق و اصلاح شوند تا موثر باقی بمانند. ممکن است رقبای جدید ظهور کنند، روندهای صنعت و رفتار کاربر تغییر کند که نیازمند بهینه سازی های مداوم برای حفظ و بهبود بازدید است. نظارت منظم بر رتبه بندی، تجزیه و تحلیل داده ها، به روزرسانی محتوا و ایجاد بک لینک های با کیفیت همه اجزای ضروری یک استراتژی موفق سئو طولانی مدت هستند.
وقتی با معیارهای بالا؛ قالب مناسب و بهینه را انتخاب کردید؛ وارد مرحله بعد شوید. در فصل سئو تکنیکال توضیح دادم در صورتی که آدرسهای سایتتان قبلا با http ایندکس شدهاند چه کاری باید انجام دهید. البته با افزونه رنک مث هم میتوانید کار کنید اما من یواست را ترجیح میدهم. چنانچه دروس بالا را به دقت مطالعه کرده باشید؛ در وردپرس فقط کافی است نکات را پیادهسازی کنید. توصیه می کنم به محض اینکه دکمه انتشار محتوایتان را زدید؛ آدرس صفحه را در شبکههای اجتماعی به اشتراک بگذارید.
الگوریتم رنک برین برای اولین بار در سال 2015 معرفی شد که در ابتدا به عنوان یک الگوریتم کمکی برای الگوریتم مرغ مگس خوار به شمار میرفت. رنک برین بر اساس تکنولوژی هوش مصنوعی و بر اساس الگوریتمهای ماشین لرنینگ طراحی شده. ولی بعد از انتشار الگوریتم پاندا، بسیاری از همین سایتها، برای همیشه از گوگل حذف شدند و بعضیها هم جریمه شدند. سئو را از کجا شروع کنیم؟ این سوال یکی دیگر از رایجترین سوالات مربوط به آموزش سئو است. حتی اگر به متخصصان سئو برتر ایران هم نگاه کنید، متوجه میشوید که اکثر آنها، برنامه نویس نیستند و فقط علم کوتاهی از برنامه نویسی دارند که آن را هم به مرور زمان و در حین کار یاد گرفتند.
فراموش نکنید که برای ویدیو یک متن کوتاه نوشته و صفحه آن را نیز سئو کنید. گوگل معمولاً نمیتواند موضوع یک ویدیو را تشخیص دهد، بنابراین باید از محتوای متنی کوتاه همراه با کلمه کلیدی برای معرفی و توضیح در مورد آن استفاده کنید. ویدیوها را علاوه بر خود سایت در شبکههای اجتماعی مثل اینستاگرام، فیسبوک، یوتیوب و آپارات انتشار دهید، سپس از آنها، لینکی را به سایت خود ایجاد کنید. پس از سئو کلاه سفید و کلاه سیاه، به دسته سوم یعنی کلاه خاکستری میرسیم. کلاه خاکستری چیزی بین کلاه سفید و کلاه سیاه است؛ یعنی تکنیکهای آن نه به طور کامل قوانین گوگل را نقض میکند و و نه مورد تایید کامل و خوشایند آن است. تکنیکهای سئو کلاه خاکستری توسط گوگل جریمه نمیشود، در عین حال گوگل آن را توصیه هم نمیکند.
در این صفحات بیشتر سعی میکنیم موضوعات جذابی از نظر کاربران انتخاب کنیم تا برای آنها مقاله بنویسیم. ضمن اینکه یک سایت فروشگاهی اگر تیم تولید محتوای بزرگی نداشته باشد؛ نمیتواند بیش از ۳ دستهبندی داشته باشد. لینکهای ساختاری؛ لینکهایی هستند که تقریبا در تمام صفحات سایت تکرار میشوند و میتوانند اهمیت یک صفحه را برای موتورهای جستجو و کاربران مشخص کنند. سئو؛ عملیات بهینهسازی مداوم یک وبسایت برای کسب رتبههای بالاتر در نتایج جستجوی ارگانیک گوگل و سایر موتورهای جستجو است. سئوی تکنیکال فرآیند حصول اطمینان از اینکه یک وب سایت با الزامات فنی موتورهای جستجو با هدف بهبود رتبه بندی ارگانیک مطابقت دارد.
از این رو با استفاده از Ahrefs میتوانید به راحتی بک لینکهای مرده را پیدا کرده و آنها را با بک لینکهای مفید و ارزشمند عوض نمایید. در این دوره میتوانید تا مدت زمان یکسال به آخرین اخبار و آپدیتهای گوگل دسترسی داشته باشید و اطلاعات خود را به روز کنید. در این صورت است که شما میوانید فروش خیلی زیاد و بینهایت را در کسب و کار خود تجربه کنید و از آن لذت ببرید. برای انجام سئو خارجی راه زیادی وجود دارند که هر کدام از آنها دارای مزایا و معایب مختلفی هستند. هنگامی که خزندههای گوگل وارد سایت میشوند، ابتدا به دنبال مهمترین بخشهای سایت هستند. عنوان سایت و تیترهای دیگر آن از مهمترین قسمتها در هر بخش به حساب میآیند.
اکثر رباتهای تلگرام برای دانلود ویدیوهای یوتیوب رایگان هستند؛ با این حال برخی ممکن است برای امکانات پیشرفته هزینهای دریافت کنند و یا عضویت در برخی کانالها را درخواست کنند. اما این نکته توجه داشته باشید که هر چقدر کیفیت بالاتر باشد، حجم فایل سنگینتر است و ممکن است، زمان بیشتری طول بکشد تا فایل دانلود شود. نام این دوره پیشرفته؛ دوره جامع سئو سفینه است و شما به محض تهیه دوره، به دروس دسترسی خواهید داشت. این سایت به صورت روزانه آپدیت میشود و محتواهای جدیدی را در زمینه دیجیتال مارکتینگ منتشر میکند. همچنین اکثر متخصصان نیز باید با مقالات این سایت آشنا باشند و اطلاعات خودشان را بر اساس مستندات گوگل، بروز نگه دارند.
بدیهی است که گام بعدی آمادهسازی این است که کلمه کلیدی صفحه و موضوع اصلی صفحه مشخص باشد. در ادامه به شما توضیح میدهم چگونه با تولید محتوای مناسب سئو و مارکتینگ سایتتان را متحول کنید. لینکسازی داخلی در صفحات محصول را میتوان در زیر توضیحات محصول انجام داد. میتوانید بخشهایی مانند محصولات مرتبط ایجاد کنید و از آنجا به سایر محصولات لینک بدهید. ساختارسازی سایت یکی از مهمترین مباحث تاثیرگذار در رتبهبندی سایت است و ما جزو اولین سایتها در ایران بودیم که به صورت حرفهای به مبحث ساختارسازی سایت در سئو پرداختیم. میتوانید در ابزار کبوتر؛ نویسنده تعریف کنید و به آنها دسترسی بدهید.
https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/