برنامه نویسی مدیریت روندهای کسب و کار
آموزش مدیریت فرآیندهای کسب و کار BPM و مدلسازی با نرمافزار Visual Paradigm
علاوه بر این، بینش حاصل از سیستم مدیریت فرآیندهای کسب و کار به شناسایی فرصتهای کاهش هزینه و بهبود مستمر کمک میکند. استفاده از سیستم مدیریت فرآیندهای کسب و کار مزایای زیادی برای سازمانها دارد، استفاده از مشاوره سیستم سازی کسب و کار، مشاوره crm، مشاوره راه اندازی کسب و کار در کنار BPMS میتواند باعث تحول در سیستم کسب و کار شما شود. اما مهمترین مزایای سیستم مدیریت فرآیندهای کسب و کار، شامل موارد زیر است. استفاده از سیستم مدیریت فرآیندهای کسب و کار (BPMS) مزایای فراوانی برای سازمانها به همراه دارد. ترکیب این سیستم با مشاوره سیستم سازی کسب و کار، مشاوره CRM و مشاوره راهاندازی کسب و کار میتواند به تحول و بهبود اساسی در ساختار و عملکرد کسب و کار شما منجر شود. این عملیات میتواند شامل صدها یا حتی هزاران کار و تاییدیههای مورد نیاز برای تکمیل آنها باشد.
با پرکردن فرم زیر، جلسه دمو رایگانی برای شما تنظیم می شود تا با امکانات فراگستر بیشتر آشنا شوید و بتوانید با نسخه ابری آن هم کار کنید.
در نتیجه، هزینههای عملیاتی تا حدود زیادی کاهش پیدا کرده و درآمد شرکت افزایش پیدا میکند. در نهایت نرمافزار مدیریت فرآیند کسبوکار (BPMS) قابلیتهای مختلفی را ارائه میدهد که سازمانها میتوانند برای رفع نیازهای مختلفی که شامل چندین فرآیند حوزه کسبوکار است، استفاده کنند. یک سازمان هنگام انتخاب BPMS باید در شناسایی مهمترین ویژگیهای همسو با نیازهای خاص کسبوکار خود کوشا باشد. یک نرمافزار مدیریت فرآیند کسبوکار (BPMS) با فراهم آوردن بستری برای مدلسازی، مدیریت، بهینهسازی و تنظیم سریع فرآیندهای جاری سازمان، تکنولوژی را وارد BPM میکند. این راهحلهای تکنولوژی، مجموعه ابزاری برای حل چندین مسئله مرتبط با فرآیند از طریق اتوماسیون و همکاری هستند.
دوره بسیار خوبی بود ، مطالب مهم توسط استاد گلچین شده و خیلی خوب ارائه شده بود . استاد علاوه بر مطالب تئوری ، از تجربیات کاری خودشون هم مطالبی رو اضافه کردن که بسیار مفیده . آموزش نرم افزار پارادایم فقط به اندازه ای که برای مدلسازی فرآیند ها لازمه توضیح داده شده و از توضیح کامل نرم افزار صرف نظر شده . در این دوره شما ابتدا با مفاهیم پایه، باورهای اشتباه و تاریخچهی این حوزه آشنا شده و مقدمات لازم برای تشکیل یک تیم عملیاتی در جهت استقرار نظام BPM به شما آموزش داده خواهد شد. نقشها و تخصصهای ضروری در تشکیل یک BPM Team را شناسایی میکنید به نحوی که دقیقاً خواهیم دانست باید کار عملیاتی را از کجا شروع کنید.
در ادامه و با اضافهشدن همكاري اداري (Integration-Centric BPM) به نرمافزارهاي گردش مكاتبات و تكنولوژي مديريت گردش كار از نيمه دوم دههي 90 ميلادي، بازاري مستقل تحت عنوان نرمافزارهاي مديريت گردش كار پديدار گشت. آنها مناطقی هستند که حاوی Lanes، رویدادها (Events)، وظایف و غیره میباشند. اگر بخواهیم روند پشتیبانی مشتری خود را ترسیم کنیم، یک برای مسیر روند و یک Pool برای مشتری وجود دارد. کار میتواند بین Pool جریان داشته باشد و این نشاندهنده چیزی مانند ارسال پیام به مشتری است. هدف این بود که چگونگی نمایش بصری فرآیندها استاندارد شود و این هدف از سال ۲۰۰۴ توسط Object Management Group – کنسرسیوم استاندارد فناوری NFP که به اختصار OMG مخفف میشود – انجام خواهد شد. در ابتدای بحث، ما آن را با یک نمودار جریان مقایسه کردیم اما خیلی بیشتر از این توضیح، لازم است تا معنای آن کاملا درک شود.
Tallyfy بهعنوان یک پلتفرم باز بهراحتی با اکثر سیستمهای دیگر یکپارچه میشود و برای ایجاد و راهاندازی گردش کار تأیید یا فرایندهای کسبوکار zero code هستند. هر کسبوکاری مجموعهای از فرایندهای در دست اجرا را دارد که برای دستیابی به نتیجهی نهایی موردنظر کسبوکار، انجام میشوند که معمولاً هدف نهایی فرایند، تهیهی محصول یا ارائهی خدمات و تحویل آن به مشتری است. هر چیزی که شامل مجموعهای از ورودیها، روش تغییر شکل ورودیها (پردازش) و مجموعهای از خروجیها باشد، یک فرایند در نظر گرفته میشود. حتی تنها بر اساس این تعریف میتوان دریافت که بسیاری از فرایندها حتی در سادهترین وظایف سازمان نیز دخیل هستند. درهرصورت مدیریت تمامی این فرایندها بدون کمک اتوماسیون و سیستم سازی طاقتفرسا است.
در واقع، کاربر با استفاده از المانهای گرافیکی مثل فرمها، دکمهها و نمودارها، تعامل بهتری با اپلیکیشن دارد. در آموزش ویژوال پارادایم مباحث مختلفی همچون، ثبت اطلاعات تکمیلی، انواع نمودارها و نمادها و کلیدهای میانبر را یاد خواهید گرفت. اولین اصل از اصول مدیریت فرآیند کسب و کار، اطمینان از هماهنگی کامل فرایندها با اهداف استراتژیک سازمان است. بهبود فرایند نه تنها درباره کارایی، بلکه درباره کمک به اهداف گستردهتر کسب و کار است. این اصل نیازمند یک رویکرد از بالا به پایین، شروع از سطح مدیریت ارشد است تا اطمینان حاصل شود فرایندها برای دستیابی به اهداف استراتژیک طراحی و بهینه شدهاند.
آمادگی برای تغییرات و انعطافپذیری در بازاریکی از مهمترین مزایای پیادهسازی BPM، تطبیق سریع سازمان با تغییرات و نیازهای جدید بازار است. اگر بتوان این فرایندها را به سرعت برای افزایش ظرفیت تولید و برآورده کردن تقاضای بیشتر بررسی و تنظیم کرد، شرکت نه تنها از شرایط فعلی بازار بهره میبرد بلکه اعتبارش نیز در نزد مشتریان ارتقا مییابد. به عنوان مثال، اگر یک شرکت تولیدی با افزایش ناگهانی تقاضا برای یکی از محصولاتش مواجه شود، داشتن فرایندهای تولید انعطافپذیر و چابک حیاتی خواهد بود. برای مدیران کسب و کار ها و کسانی که می خواهند کسب و کار خود را شکل دهند. راهحل BPM به طور معمول مؤلفهای از یک فرآیند برای استفادهی کاربر نهایی است.
یکی از قابلیتهای خوب نرمافزار ویژوال پارادایم (visual paradigm) تعامل با نرمافزارهای دیگر از طریق فایلهای واسطی است که بهطور مشترک توسط تمام آنها قابلفهم است. همچنین،نرمافزار Visual Paradigm به عنوان ابزار ترسیم فرآیندها به زبان BPMN2 آموزش داده میشود. این دوره شامل مفاهیم مدیریت فرآیند، آموزش BPMN، و آشنایی با BPMS میباشد. DFD (Data Flow Diagram) یک روش دیگر برای مدلسازی است که برای توصیف جریان داده در سیستم بکار میرود. با استفاده از ابزار DFD در Visual Paradigm، میتوانید جریان داده در سیستم خود را به شکل یک نمودار نشان دهید.
برنامه زوم چیست؟برنامه زوم چگونه کار میکند؟نحوهی عضویت در جلسه زومنحوهی شروع جلسه زومترفندهای استفاده از زوماگر برای مشتریانی کار ... در زیر لیستی از فروشندگان BPMS در دنیا ارائه شده است که توسط موریس بر اساس تحقیقات و تجربه کاری BPM گردآوری شده است. شکل پیام به معنای اطلاعات منتقل شده بین دو فعالیت است و دایره سایهدار، پایان روند را نشان میدهد. این افراد معمولاً مدیران واحدهایی هستند که مسئولیت اصلی آن فرآیند را برعهده دارند. مدیریت محصول به هماهنگی تلاشها بین بخشهای مختلف برای توسعه، عرضه و بهبود مداوم محصولات میپردازد. نکته قابل توجه در این دوره استاندارد جدید DMN و همچنین RPA بود که در طی دوره با آن آشنا شد.
بهبود بهرهوری و کاهش هزینههاپیادهسازی موفق BPM میتواند بهرهوری سازمان را افزایش و هزینهها را کاهش دهد. این امر به دلیل خودکارسازی و بهینهسازی فرایندها است که نیاز به منابع انسانی را کاهش میدهد. پیچیدگی فرایندها و نیاز به هماهنگی دقیقدر بسیاری از سازمانها، فرایندهای کاری بسیار پیچیده و پرجزئیات هستند و بهینهسازی آنها پیش از پیادهسازی BPM ضروری است. ابزارهایی مانند Gartner’s Process Mining Tools میتوانند به مدیران کمک کنند تا ابتدا فرایندهای خود را تجزیهوتحلیل کنند. با استفاده پیوسته از این دادهها، شرکت قادر خواهد بود تا با اعمال اصلاحات و بهبودهای جزئی در مسیرهای تحویل و فرایندهای خدمات مشتری، در طول زمان شاهد کاهش زمان تحویل، افزایش رضایت مشتریان و کاهش هزینههای عملیاتی باشد. به عبارت دیگر، با بهره گیری از رویکرد بهبود مستمر، فرایندهای کسب و کار شرکت به تدریج کارآمدتر و اثربخشتر میشوند.
این مراحل به سازمانها کمک میکند تا استقرار BPMS به شکلی مؤثر و پایدار انجام شود. به عنوان مثال، در یک شرکت لجستیک و حمل و نقل، اجرای برنامه بهبود مستمر میتواند شامل تجزیه و تحلیل منظم زمان تحویل، بازخوردهای مشتریان و هزینههای عملیاتی باشد. به عنوان مثال، اگر یک تیم مدیریت پروژه، فرایندهای شفافتری را اتخاذ کند، میتواند به اعتماد و مسئولیتپذیری بیشتر اعضا منجر شود. مستندسازی و ارتباط شفاف مسئولیتها و پیشرفت وظایف هر عضو، میتواند به محیط کاری هماهنگتر و پربارتری منجر شود. برای اجرای این اصل، باید نقشها و مسئولیتها را به وضوح تعیین کرده و افراد را در قبال بخش خود پاسخگو قرار دهیم. همچنین، مستندسازی صحیح فرایندها نیز ضروری است تا شفافیت و درک آنها از مسئله تضمین شود.
فرآیندها در هر کسب و کار نقش بسیار مهمی در بهبود عملکرد کلی و در نهایت موفقیت آن کسب و کار دارند. Bpm چیست ؟ طبق تعریف، رشتهای گسترده و پویا است که با توجه به چگونگی نقشهای سازمانی، قوانین، تاکتیکها، قواعد و اهداف کسب و کار دائما در حال تغییر است. در طول سالیان، BPM انواع روشهای بهینهسازی، از شش سیگما و مدیریت ناب گرفته تا مدیریت چابک را در خود جای داده است. این مدل، کسب و کارها را قادر میسازد تا بتوانند رویههای داخلی خود را در یک نشان گرافیکی درک کنند و به سازمانها توانایی برقراری ارتباط با این روشها را به صورت استاندارد میدهد. موفقیت در پیادهسازی BPM و بهرهبرداری از آن، مستلزم این است که میزان خروجی و فواید آن را اندازه گیری کنید. در غیراینصورت هرگز متوجه نخواهید شد که آیا خودکارسازی فرآیندها در واقع برای کسب و کار شما مفید بوده است یا نه.
اما حتی در صورت داشتن بهترین ابزارها، باید با نحوه صحیح پیاده سازی آن آشنا باشید. با استفاده از پلتفرم Bonita میتوانید برنامههای کاربردی کسبوکار را ایجاد، اجرا و نظارت کنید و آنها را بهبود بخشید. رابط کاربری سفارشی Bonita، فرایندهای قابلاعتماد پشتصحنهی سازمانی (back-office) متصل به دادههای شما را به سایر سیستمهای اطلاعاتی کسبوکار متصل میکند تا تجربههای کاربری جذاب و نهایی را ایجاد کند. مشکلاتی مانند جریان نقدی کوتاهمدت یا تأمین پایداری بلندمدت میتواند عملکرد سازمان را تحت تأثیر قرار دهد. برای مواجهه با این مشکلات، کسبوکارها باید منابع مالی مناسب را از طریق وامها، سرمایهگذاریها یا کمکهای دولتی تأمین کنند.
همانطور که در این مقاله از مجله کسب و کار کاسب یار مطالعه کردید، مدیریت فرآیندهای کسب و کار رویکردی نظاممند برای طراحی، اجرا، کنترل و بهینهسازی فرآیندهای کسب و کار در یک سازمان است. این رویکرد به سازمانها کمک میکند تا به شیوه موثرتری فعالیت کنند و بتوانند در کنار افزایش کارایی، هزینهها را کاهش داده و رضایت مشتری را ارتقا دهند. Interfacing Technologies رهبر جهانی در ارائهی ابزارهای نرمافزاری مدیریت فرایند کسبوکار (BPM) و خدمات مدیریت کیفیت است. مدلسازی فرآیند با استفاده از BPMN نیز، ابزاری استاندارد برای نمایش بصری فرآیندهاست و به درک بهتر فرآیندها به منظور طراحی و اجرای آنها کمک میکند. چرخه مدیریت فرآیند کسب و کار با شش مرحله شامل طراحی، مدلسازی، اجرا، نظارت، بهینهسازی و بازطراحی فرآیند، چارچوبی برای مدیریت و بهبود مستمر فرآیندها ارائه میدهد.
ماموریت ما در داناپ برقراری عدالت آموزشی در کشور و کمک به جوانان برای اشتغال بیشتر بوده است. داناپ از سال 1396 تا به امروز سهم بزرگی در حوزه آموزش در کشور داشته و رضایت دانشجویان را از ابتدا ملاک کار خود قرار داده است. مديريت فرايند کسبوکار شاخهاي از دانش در فصل مشترک مديريت (Management) و فناورياطلاعات (Information Technology-IT) است، که شامل روشها، تکنيکها و ابزارهايي براي طراحي، نمايش، کنترل و تحليل فرايندهاي عملياتي کسبوکار سازمان ميباشد. اين فرايندها، فعاليتهاي بين وظيفهاي است كه اشخاص، سيستمهاي اطلاعاتي و شركاي تجاري را به هم پيوند ميدهد. اين رويكرد، پيشنيهاي طولاني داشته و تاريخچهي آن به نيمهي دوم دهه 80 ميلادي بازميگردد. موفقیت در پیادهسازی BPM تا حد زیادی به نحوه تعامل کارکنان با سیستم آن بستگی دارد.
با تمرین آموزش نرم افزار ویژوال پارادایم و استفاده مداوم از این نرمافزار، میتوانید به یک طراح حرفهای تبدیل شوید. اما، مدیریت فرایند کسب و کار چیست؟ مدیریت فرآیندهای کسب و کار رویکردی ساختارمند برای طراحی، اجرا، کنترل و بهینهسازی فرآیندهای کسب و کار در یک سازمان است. این رویکرد به سازمانها کمک میکند تا به طور موثرتری فعالیت کنند، کارایی را افزایش دهند، هزینهها را کاهش دهند و رضایت مشتری را ارتقا دهند. مدیریت فرایند کسب و کار (BPM) یک رشته است که از ابزارها و روشهای مختلف برای طراحی، مدلسازی، اجرا و بهبود فرایندهای کسب و کار و نظارت بر آنها استفاده میکند. این سیستم به سازمانها کمک میکند تا فرآیندهای خود را بهبود بخشند، بهرهوری را افزایش و هزینهها را کاهش دهند. در دنیای رقابتی امروز، استفاده از فرایندهای دستی سنتی میتواند باعث هدررفت زمان و هزینههای غیرضروری شود.
با خودکارسازی، دوبارهکاری در اجرای فعالیتها کاهش خواهد یافت و کارها به انجام دوباره نیاز نخواهند داشت و دادهها به راحتی در دسترس قرار خواهند گرفت. با کسب اطلاعات، دانستن اینکه دقیقا کدام بخش سازمان به اهدافش نمیرسد، آسان میشود، نتایج، ارزیابی میشوند و بهبود و بهینهسازی بهراحتی انجام میشود. بنابراین، یک فرآیند کسب و کار با طراحی ناصحیح یا مدیریت نشده، میتواند به یک شرکت آسیب برساند و مانع بهرهوری و کارایی شود. و اگر یک فرآیند بیاثر با همان وضع موجود(نامطلوب) خودکارسازی یا اتوماسیون شود، در واقع میتواند عملکرد ضعیف را تقویت نموده و اهداف کسب و کار را تضعیف نماید. EBPM با تیم متخصص خود و با تجربه بالای 10 سال آماده همکاری با شما در حوزه های متفاوت مدیریت فرایندهای کسب و کار میباشد. مدیریت فرآیندها یا BPM فایدههای زیادی برای سازمانها از جمله افزایش بهرهوری و کاهش هزینهها دارد.
«BPM شامل روشهای مختلفی برای کشف، مدلسازی، تحلیل، اندازهگیری، بهبود و بهینهسازی فرایندهای کسبوکار است. مدیریت فرایند کسب و کار، افراد، سیستمها و دادهها را هماهنگ میکند تا اطمینان حاصل شود که نتایج کسب و کار از استراتژی کسب و کار پشتیبانی میکند. روشهای سیستماتیک مدیریت فرآیند کسب و کار برای کشف، مدلسازی، بهبود، خودکارسازی و نظارت مستمر فرایندها به گونهای طراحی شدهاند تا اطمینان حاصل شود که موارد مذکور اتفاقی نمیافتد. اگر BPM به خوبی انجام شود، به شرکتها کمک میکند تا محصولات و خدمات را با هزینه کمتر ارائه دهند و فرایندها را با اهداف کسب و کار هماهنگ کند. به گفته کارشناسان فرایند، رویکرد BPM برای بهبود فرآیند و اتوماسیون نیز به شرکتها کمک میکند تا با نیازهای در حال تغییر سازگار شوند. همچنین یکپارچهسازی سیستمها و جلوگیری از انباشت اطلاعات نیز به صرفهجویی در هزینهها کمک میکند.
در صورت لزوم فرایندها را خودکار کنید تا تأخیرها کاهش و ارائه خدمات بهبود یابد. فردی که در BPM فعالیت میکند، باید جریانهای کاری را در نظر بگیرد که بهطور یکپارچه برای تحقق اهداف سازمان عمل کنند. BPM یک اقدام عملی است، نه چیزی که میتوان آن را خریداری کرد یا مالک آن شد. بسیاری از تعاریف BPM بر این نکته تأکید دارند که این یک فرآیند اجرایی است. فرآيندهای موجود در هر سازمان یا شرکت با هدف دستیابی به اهداف سازمانی طراخی می شوند تا با ایجاد عملکردی بهتر نیازها و خواسته های مشتریان را برطرف سازند.
برنامه نویسی پایتون برای اندروید